måndag 2 januari 2012

summering



Sorry för att jag inte har skrivit på några dagar!

Nyåret fick ändrade planer då våra gästers barn blev sjuka. Mamma och Pappa samt syster kom över. Vi åt gott och mös i vardagsrummet. Ett helt perfekt rum att kolla på alla fyrverkerier ifrån. Jag, mamma och Alicia gick ut och tände lite tomtebloss för Alicia.

2011 kan sumeras i 3 stora händelser

Vi GIFTE oss

Vi fick en liten ANTON

och vi fick äntligen flytta in i vårt NYBYGGDA HUS

Flera roliga händelser och mindre roliga var:

Bröllopsresan till Thailand i en månad.

Flyttade från radhuset (gjorde vi ju i och för sig 2010 efter julen) ner till Nynäshamn tillfälligt och därmed en lång resa till jobb och dagis i ett gäng månader.

Slutade året med att vara föräldraledig.



År 2012 har jag inte så mycket förväntningar på mer än att jag börjar året med att vara föräldraledig och om ett antal veckor åker vi utomlands. Men det känns som ett mycket lugnare år. Nej just det glömde ju att jag inte kan ta det lungt så jag har kommit in på JÖKEN (juridisk översiktskurs) så det blir lite plugg nu på våren så får vi se.... beskattningstentan har jag ju kvar men de ger inte kursen nu i vår så omtenta blir i sommar. Känns drygt! Skrev den bara en gång och missade. Sen har det varit 2 tillfällen till för tenta men första kunde jag verkligen inte då det var samma dag som Alicia fyllde år och som vi flyttade in i huset. Andra tillfället var i oktober bara någon vecka innan Anton kom så jag orkade helt enkelt inte....



Nu ska jag ta och fika lite medan Anton sover... sen blir det nog lite att göra igen.



By the way! Jag har nog grädde i mina tuttar för Anton ökar kraftigt i vikt... måste bli bättre på att verkligen försöka hålla 4 timmar mellan matningarna... nu ätar han lite hipp som happ. Han sover skitdåligt med... ena dagen är han vaken och missnöjd. Andra dagen sover han hela dagen och är hur lugn som helst..... ingen rutin här inte... men han sover på nätterna från ca 12 tiden till 4 då han bara vaknar och äter och får blöjan bytt sen sover han till ca 8 då det är mat igen... vaken lite för att sen somna om.

Inga kommentarer: