söndag 8 januari 2012

Jag är så lyckligt lottad

Ja det är jag även om inte allt är perfekt så har vi det bra. Visst man skulle kunna ha mer pengar eller inte ett barn som jämt gråter/skriker kvällarna igenom... Men skulle man ha det så skulle det vara något annat man hade kunnat haft. Man ska vara nöjd med det man har! Jag har en härlig familj! För mig är familjen jätte viktig. Idag har vi varit hos min mamma och pappa. Brorsan kom över och vi har haft en super trevlig dag. Alicia ville inte åka hem! Sen är jag dessvärre sällan nöjd utan strävar alltid efter nya projekt fastän jag är så energilös pga konstant dålig sömn. Mycket idéer får se om de blir verklighet.....


1 kommentar:

Frida N sa...

Underbart! Det är den synen man ska ha på tillvaron! Jag tänkte jättemycket i de banorna när jag var mammaledig och en del av det sitter kvar. Framför allt tänker jag säkert ett par gånger i månaden på hur fullkomligt underbart det är kunna få vatten ur en kran. Och både kallt och varmt dessutom!

Och så tänker jag på att jag har två barn. Båda lever, båda är friska.

Tror inte att man kan köpa sig lycka, dock, även om det möjligen underlättar att ha det gott ställt. Hur man nu definierar "gott ställt". Tror att det ligger i människans natur att alltid vilja ha mer.

Så visst ska man vara glad över att man har givits möjligheten att få det så bra som man har det! Tror att man blir en bättre människa om man inser det...