måndag 16 maj 2011

Veckans första dag....

Åh trött, trisst måndag morgon.


Igår åkte vi hem från landet. Känns alltid lite jobbigt då man vet att man ska hem till sunket.


Igår körde vi hela vägen från landet ner till nynäs (ca 13 mil) för att packa om och sedan åka till Gubbängen där vi bor denna vecka.


Då Patriks pappa är ungkarl så ser det ut som om lägenheten inte hade städats ordentligt sedan han flyttad in ( han flyttade in när Patrik flyttade ihop med mig!)


Vi skrubbade hela lägenheten i ca 3 timmar. Åkte och storhandlade mat för veckan och bäddade rent.


Jag skulle få Patriks pappas säng medan patrik tar en madrass och sover på. Vid kl. 3 vaknade jag inatt. Madrassen är så tunn så att man känner ribborna i sängbotten. Höfterna värker och jag gav upp. Läggar mig i soffan och försöker sova de resterande timmarna.


Skönt var det i morse när vi kunde ta sovmorgon om det inte hade varit för Alicia som har en inställd väckarklocka och vaknade vid 5,20 iaf. Så tidig lämning på dagis då hon ändå är vaken.



I veckan ska vi träffa Meja. Alicia pratar en massa om det och om cirkusen som jag råkade nämna. Hon frågar hela tiden om det är idag vi ska gå….



Alicia tror att allt ska hända på en gång och testar gärna gränser fortfarande.


Myser med min mage och sjunger för bebisen….


Sen säger hon att lillasyster ska komma ut nu. Ja hon har bestämt att det är en lillasyster. Säger jag till henne att tänk om det är en lillebror då? Nej det är en lillasyster får jag till svar. Ska bli kul att få veta vad det är. Blir det en kille så är det ju en massa kläder som kan rensas bort. Blir det en tjej, ja då har vi ju allt i stort sett….



Jag längtar så otroligt mycket men nu är det ju faktiskt bara 10 dagar kvar tills vi får nyckeln! Perfekt timeing är det med då det är en massa röda dagar i början av Juni. Hinner vi komma på plats lite….


I tankarna möblerar jag huset och bor redan där. Det kommer att bli så fint!
Igår hade vi trädgårdskillen ute på tomten. Det blir rätt mycket pengar. Över 100000kr på att få gräs, astfallt, mur och en stenad gång. Men vi resonerar såhär att vi kan inte göra det själva lika snyggt och gräs vill vi ha på en gång. Det är så mycket med flytten i sig och festen… (festen har kommit lite i skym undan måste jag erkänna)



Min snälla vän Frida har tipsat om en catering och jag sa till henne att jag skulle ringa dem i Torsdags men jag har inte haft tid. Måste ta tag i det nu till veckan.


Annars är det småpill som ska fixas.



Nej… Måndag morgon och en hel vecka framför sig.


Inga kommentarer: