torsdag 5 maj 2011

Trött.... Ingen rolig rubrik

Ja här är vi alla lite trötta. Vid 5 gick vi upp och nu vid 6 tiden är det dags att åka. Alicia super trött och grinig.... Idag ska jag både hämta och lämna.... Stress!

Igår var jag på gravid yoga. Vilket skämt! Jag trodde det skulle vara en vanlig yoga som var anpasssad för gravida. Nope! Vid vissa utandningar ville tjejen som höll i passet att vi skulle stöna. Never att jag gör det. Sen var det mycke med barnet. Tänk på barnet, så kontakt med barnet. Säg hej till barnet... Ja jag vet att jag har ett barn men inte fan kan jag få kontakt med det eller hälsa!
Sen hela tiden- det här är bra att tänka på vid förlossningen, öppnar upp, mellan värkar bl.a. Bl.a. Bl.a.! Min barnmorska som rekomenderade skiten vet ju att jag ska ha snitt. Jag skiter fullständigt i om det öppnar upp osv. Pengar i skön men nu har jag en yoga matta iaf. Ångrar mig bittert att jag inte hoppade på erbjudandet om en yoga cd för en hundring vid köp av mattan på stadium.....

Annars så flyttar vi nog hem till Patriks pappa i 10 dagar i Gubbängen då han åker bort. Förhoppningsvis så blir A lite gladare då hon kan få sova en timme längre. Undrar om alla flyttar påverkar Alicia negativt. Hoppas inte... Nynäs känner hon sig hemma och lika så på landet och hos mina päron. Nu blir det ytterliggare ett ställe. Så glad att dagis är den fasta punkten! Snart så så får vi flytta till vårt riktiga hem. Nu är spottarna på plats och det som är kvar är diskhon och värmepumpen...

Helgen blir det landet. Fyller år men inget att fira......

Måndag provbesiktning av huset.,,, spännande.

Snart får jag komma ur min asociala bubbla!!

Ps! Någon som kan rekomendera en bra catering? Gärna i norrort (Danderyd-Åkersberga)



-- Post From My <3 iPhone

1 kommentar:

Ossian o familjen sa...

Men hjärtat då, trist med yogan. Lät lite flummigt det där, synd eftersom du såg ju fram emot den!! Provade du att googla "Matsällskapet"? Ligger ju på norra sidan också och ser riktigt proffsigt ut på hemsidan. Finns flera olika meny/buffé förslag som man kan välja mellan. Jag saknar dig en massa och jag förstår att livet är lite tufft just nu för dig och familjen, plus att du faktiskt också är gravid just nu. Vet ju hur himla trött man är då, och du har ju massa omkring dig att tänka på dessutom. Snart, snart får ni pusta ut hela familjen. Var inte orolig för att Alicia ska må dåligt pga flyttar och så. Hon klarar det och som du säger så har hon ju fortfarande kvar sin fasta punkt, förskolan. Blir skönt när ni är på plats och kan komma tillrätta med allt. Håll ut fast det känns skit med allt just nu. Det kommer bli bra gumman. Du har all min förståelse och stöd ska du veta!! Säg till om ni behöver hjälp med nåt, vi finns ju här!! Stor kram till dig (denna regniga och trista dag, ja vädret gör ju inte att man jublar heller...suck) Tänker på dig!!! PUSS!!