torsdag 31 mars 2011

sim salabim

I morse tog jag bilen tidigt. Åkte hemifrån vid 5.45 och var vid Farsta simhall när de öppnade. Simmade 40 längder. Låter ju asbra men blev totalt 1km tror jag. Sen slappa i bastun i 5 minuter med lite balsam i håret. Skön rogivande start på denna dag.


Hämta Alicia på dagis för att hämta en genomblöt liten tjej. Blev lack på personalen och sa extremt högt till Alicia att ja såhär blöt blir man om man inte får galonbyxor på sig (så att fröknarna skulle höra!) sen förbi huset där alla tapeter är uppe nu =O) Så skönt!


Påväg därifrån får jag jordens roligaste kommentar av min lilla prinsessa.

A-Mamma

jag- ja

A-jag vill till mormor

Jag- ja men det går inte nu. En annan gång

A- ja men det är mitt liv!

Oj så gott jag skrattade min lilla tokfia. Vart har hon fått den kommentaren ifrån? Låter ju som mig när jag var tonåring. Då när man bråkade med föräldrarna så sa man alltid JA MEN DET ÄR JU MITT LIV! Gull unge.


Vi har sagt nu i 3 dagar att om man kissar eller bajsar på pottan så får man ett paket. I 2 dagar har Alicia suttit på pottan i timmar (jag skojar inte) framför tv.n så att pottan har klibbat fast. Men pottan har varit tom. Idag så ropar hon- mamma, pappa kom och titta en massa kiss. Mycket riktigt en massa kiss. Patrik går in i förådet och hämtar ett plastdjur som han lindar in i en kasse haha. Han har köpt en stor hink med plastdjur. Bra att ha hemma om det blir fler fullträffar i pottan. En kollegas tipps på hur man får barn att börja gå på pottan. Alicia har ju blåvägrat ett bra tag nu (sen Thailand).


Sen har jag pratat med nyblivna 3:barns mamman. WOW! så kul för det vara länge sen vi pratades vid. Hörde hennes lilla tjej i bakgrunden.... Nu är jag helt färdig så jag ska ta och hänga lite tvätt och ligga någon timme framför tv.n innan det är dags för sängen.

Inga kommentarer: