fredag 24 december 2010

Oj vilken jul!

Ja oj vilken härlig jul vi har haft. Hela bilen fullpackad med paket (vi som inte skulle byta i år men jag kan inte låta bli!) sen packning eftersom vi bor hos mamma och pappa i helgen.

Alicia var helt salig av alla paket och skulle öppna alla vilket resulterade i att en del var halvt öppnade. Alicia fick så fina saker. En BRIO spis, en Bamse kabinväska som hon inte har släppt taget om sen hon fick den. Gosedjur, Pippi väska, fina kläder... En pratande FIFFI docka.

Under eftermiddagen ringde det på dörren och då kom äntligen TOMTEN! Åh vad glad Alicia blev. Hon förstod inte att det var min mamma som var tomten! Det gjorde inte Ingergerd heller (Alicias farmor haha). Jag klämde ur mig att Alicia du kan väl krama tomten! Då blev hon så rädd att hon kastade paketet och sprang iväg.

Efter att vi alla har fått i oss lite alkohol så börjades det att diskutera affärsverksamhet. Får se om den kvarstår när alla är nycktra. Jag tycker att det skulle vara roligt om det blev av iaf.

Jag sitter vid datorn och tycker att Alicia är en aning tyst. Går förbi köket och där sitter hon i sin ensamhet med hela Aladin asken i famnen smaskandes. Jag frågar: Hur många har du ätit Alicia. Får till svar: många.

Lite senare under kvällen får hon tag på en till chokladbit och sitter under borde och äter upp den. Ja jag bevhöver väl inte säga att Alicia är tokig i choklad!

Ingen vila under dagen vilket gjorde att det tog 2 minuter att natta lillan.

Nu är det dags att relaxa lite för i morgon blir det flytt hela dagen!

blider från idag kommer senare.

Hoppas ni alla har haft en härlig juldag!
KRAM

Inga kommentarer: