torsdag 30 september 2010

Vabben fortsätter

Ja igår var vi till läkaren. Öroninflammation med penicillin..... Alicia är dock pigg men får inte gå till dagis. Igår fördrevs dagen med att vila. Vi var så trötta båda 2 efter den jobbiga natten så vi sov ett bra tag. Sen över på middag till födelsedagsbarnet Josse. Var trevligt som vanligt.

När vi sen kom hem så stog kylskåpsdörren öppen!! Ja det hade den gjort i några timmar. Så typiskt Patrik att glömma den. Han försökte skylla på mig men eftersom det var han som hade hämtat medicinen innan vi åkte så......

Sen hade vi ingen tv igår heller. Nej för jag mitt smarthuvud hade tagit tv kortet och lagt på ett bra ställe för att inte glömma vart jag hade lagt det. Letade i köket och i badrummet + överallt annars men hittade det inte. Skulle om någon timme ringa och beställa nytt. Då säger Patrik -men det ligger ju här på hallbyrån! (Ja jag hade letat som en idiot i den där byrån i lådorna och ovanpå. Jag hade lagt kortet med den vita sida upp så den smälte in i den vita byrån......

Lite smått kaotiskt här hemma med andra ord.

Idag blir det en till lugn dag. Lite tvätt och sen ska jag iväg till tandläkaren....

Denna vecka har vi ju inte Linas matkasse. Trodde inte jag skulle bli så beroende utav den men jag verkligen älskar när den kommer. Med en massa spännande mat som man annars inte skulle laga!

Nepp dags för en stor kopp kaffe. Sen får vi se va dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer: