fredag 24 september 2010

skräck!

Ja inatt vid 2 vaknade jag av ett ofantligt tjut. Nyvaken som jag var tittade jag på väckarklockan och trodde att det var den som tjöt för någon sekund innan jag förstod att det var brandlarmet. Vi kastade oss upp och genomsökte huset men fann ingen brand eller rök.

Jaha bara till att somna om igen. Jo visst för det kan man ju verkligen göra efter att man bara har kasstat sig upp? efter det att man tror att hela ens hus ska brinna ner? Tankarna malde och jag låg och lucktade lite för att förvissa mig om att det inte var någon rök som pyrde någonstans.

Det har aldrig hänt oss förut med våra brandalarm och vi har 5 stycken uppsatta i huset.

Som sagt... ingen rolig natt med extremt lite sömn!

Idag är jag ledig med Alicia. Hennes dagis är stängt. Blir nog en tur till Farsta som har jippo i 3 dagar med uppträdanden osv. Sen i eftermiddag blir det tillbaka till jobbet för att festa....

GÄSP!

2 kommentarer:

Om Emelie sa...

Usch så otäckt! Skönt att det inte brann någonstans... Men visst får man sig en tankeställare.

Svar på din kommenater i bloggen:
Just det, det är flera mässor samtidigt (som förra året!).

Härligt att få fribiljetter :-)!

Hugo somnar i sin säng (vi ligger brevid tills han somnar). Sedan komemr han över till oss någon gång under natten. Tycker det funkar bra!

kram kram

Unknown sa...

så du var oxå hemma idag????
hm..var det alla dagis i hökis som var stängda då kanske?
tyckte Frida såg lite tomt ut när vi var där och gungade förut.