onsdag 16 september 2015

För här är det tvära kasst

Från galapremiär av filmen Min lillasyster till att hjälpa till med att ta hand om en massa flyktingar.

Är så trött fysiskt och psykiskt. Bäst att sova. Nu ikväll kom det fler. Blir en dag i morgon också som klädansvarig.

Älskar min arbetsplats just för att vi inte är rädda att agera snabbt.

Hos oss ger vi flyktingarna en sovplats, mat, dusch och kläder. Dessa är påväg till Norge och Finland.

Kan inte tänka mig in i hur svårt det måste vara. Att fly i 2 månader. Lämna i stort sett allt. Simma, gå, båt och tåg berättade en kille idag.

Värst är det med barnen. Det skär i hjärtat 💔 jag går sönder lite men blir ändå stark. Att jag kan bidra till en liten ljusglimt på deras resa. En resa som är allt annat än säker och enkel.

Inga kommentarer: