söndag 26 oktober 2014

För jag fick se Dödsdansen

För en vecka sedan hade jag förmånen att få se genrepet till Strindbergs Dödsdansen Via Lilla bloggdagen.
Den handlade om ett par som hade varit gifta i 25år. Det var en rätt mörk tillställning med mycket ångest och livsgnistan hade lämnat dem sedan länge. De var bittra på allt och rätt ensamma. Kom på mig själv att jag skrattade på vissa ställen trots allt det mörka.

Jag visste inte alls vad den handlade om. Så lite väl mörk för min smak tror jag. Den var inte dålig men den var helt enkelt inte min stil. De var 3 på scenen, Persbrandt, Endre och Hanzon.

Föreställningen går på Maximteatern just nu. Så gillar ni Strindberg så tror jag att ni kommer att gilla detta.
http://www.maximteatern.com/assets/MAXIMBANNER_500X750PX.jpg

Inga kommentarer: