måndag 24 december 2012

För att idag är det julafton!

Vi vill önska alla en riktigt god jul.

Kl. 2 inatt: A kommer springande! -Mamma mamma tomten har varit här! Kryper ner hos mig med strumpan hårt hållen och somnar om.

kl. 6 A öppnar strumpan vid frukostbordet. Åh kolla mamma! Oj det är mera! oj det är ännumera!!
ÅH TACK SNÄLLA TOMTEN (säger högt så att han ska höra uppe i luften) Men mamma hur kan han in?

Jag- jo genom skorstenen.
A- men hur öppnar han dörrar?
Jag . vaddå dörrar han kommer genom skortstenen
A- ja men min dörr!
jag - med handen du har ju ingen låst dörr.
A- jaha.

Bra start på denna dag. Alicia fic 2 mini kexchoklad, hallo kitty halsband, hårband med matchande hårspännen med fjärilar och sen ett litet mjukisdjur.

Nu är det frulle sen blir det till att dammsuga och fixa det sista. Bära bord osv. vid 14 tiden kommer alla hem till oss =O) Ska bli så mysigt!

Det har kommit ännumer snö inatt så vi har en riktigt vit jul! Förra året var det grönt gräs ute så kontrasten är stor!

Appropå vit jul så hoppas jag att folk tar det lugnt med alkoholen. Det är barnens högtid och jag tycker inte att det finns någon anledning att dricka sig full på julen...... bara min åsikt.

GOD JUL ALLA!

Inga kommentarer: