lördag 20 oktober 2012

DIY projekt

Åh det kliar i fingrarna. Jag vill skapa. Men jag är så ohändig så jag vet inte vart jag skulle vilja börja. Igår övertalade jag min mamma om att vi ska ha ett projekt tillsammans. Sy lite coola byxor och förklädes klännningar. Jag vill kunna!! Men måste lära mig....

Energi och tiden finns inte heller där riktigt =O(
Jobbar heltid och sen hem till barnen som båda är i en sån intensiv ålder. Anton gör allt han inte får och Alicia lika så. I veckan har Alicia:
Ritat en gubbe på sin vägg (Rapunzel gör så)
Klippt håret på en docka (hittade en massa hår på hennes rum igår när vi körde en städning)
En kniv i sparbössan (Tommy och Annika gör så fick jag till svar)

Båda barnen har varit gnälliga så när de väl sover sitter jag som ett kolli i soffan i någon timme eller 2 innan jag kommer i säng.

Idag ska iaf syrran ta hand om Anton och jag och Alicia ska på bio och se Hotell Transilvanien. Men med tanke på det hon har gjort ovan så kanske det inte är så bra att se en sån film. Undrar vad hon kommer att hitta på här näst....

Iaf så funderar jag på att göra en sån här cool Withe board. Verkar lagom komplicerat.....
Allt man behöver är en ram, en white board penna och ett snyggt papper. Sätt papper i ramen, häng upp på väggen. Fäst ett snöre på pennan och häng upp på samma krok som tavlan.... Bilden är lånad från en annan blogg....
Så har ni några enkla DIY projekt så dela gärna med er.... jag älskar att läsa och jag älskar att drömma.... en dag kanske jag gör slag i saken. Ett annat projekt jag kan tippsa om är att ta en kartong bit. Rita upp första bokstaven i barnets namn och sen limma en massa knappar. En färglad skapelse som blir så snyggt... sen in i en tittskåpsram. Jag har knapparna men längre har jag inte kommit.....
Såg också en tjej som tog scilikon formar och smälte kritor i. Vips så har du nya kritor i en rolig form. Skulle vara kul att göra kritor och ge bort. Tycker det är så kul att få grejer som någon har lagt ner jobb bakom. Hur fina är inte de här? Kolla in hennes blogg!

Inga kommentarer: