onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Ja idag är det Sveriges nationaldag. Heja oss! Det ska vara firande vid vårt slott idag med ponny ridning osv. Vi hade verkligen tänkt att åka dit och låta Alicia rida för hon älskar det men sen i eftermiddag ska vi sitta i en bil med min super allergiska brorsa så vi har tänkt om. Min lillebror Andy är ett tävlingsgeni. Känner ingen som vinner som han. En utav vinsterna är en gratis hyrbil tankad och lyxutrustad som vi ska köra upp till Orsa ikväll. Där väntar boende och i morgon är det en dag på Orsa Björnpark där vi ska vara med på dopsermonin av björnungar. Den ena björnungen kommer att få ett namn som min bror har kommit på (så var själva tävlingen) och allt detta är en vinst. Alicia kommer att älska det!

Igår inledde jag projektet örtagård. 2 pallkragar har jag satt ihop och lagt duk i. I med många säckar jord. En vända till Blomsterlandet och Lidel (tro det eller ej!! Men de hade jätte fina örter för 13 kr och de var rätt stora). Den kommer iaf bestå utav: Ruccola, gräslök, persilja, dill och basilika. Sen får vi se om vi får plats med mera. Kanske att det blir en till "bytta" att odla i. Skulle vilja ha en tomatplanta, gurka och vanlig sallad också.

Anton vaknade vid 5 tiden idag så jag är måttligt pigg......

Inga kommentarer: