fredag 8 juni 2012

Björndop

 Dopsermonin. Mums med tårta
 Mamma Freja med sina ungar. Här står vi bara någon dm från varandra =O)
 Nyfikna björnungar som gärna ville hälsa
 Alicia som inte alls vill vara med på bild längre suck!
 Andy intervjuas av SVT och någon annan...
 Min snygga man <3
 Jag, Alicia och lilla Anton i vagnen
 Alicia, Kitty, jag & Andy framför vargarna
Vargarna kom också gärna fram och hälsade....


Ja igår var vi i Orsa björnpark hela dagen. Min bror hade varit med i en tävling och kommit på ett björn namn. Så igår skulle 4 björnungar döpas varav den ena heter Ebbot (min brors bidrag) Vi fick komma innanför det ena stängslet så vi var bara någon decimeter från björnarna som var så nyfikna på oss. Så söta ungar. En klass från Ystad hade kommit upp och döpt 2 av ungarna och de hade bakat tårtor till björnarna. Vi blev fotograferade och min bror blev intervjuad av SVT och några andra. (Har sett ett klipp på SVT PLAY) haha.... vilket ståhej. Men vi hade gratis bil upp och hem och gratis boende och gratis park så hela utflyckten kostade inte oss så många kr. OK maten gick på en del men ändå. Alla djuren visade sig från sin bästa sida. De flesta kom faktiskt fram till stacketet (tom. Isbjörnarna!!)

Idag är det åter vardag. Alicia är på dagis och mannen jobbar. Jag har planterat ner våra kryddor i trädgården och tänkte nog åka en sväng till Farsta och titta lite. Jag behöver nya kläder!!!! (får se om det blir av!)

Inga kommentarer: