måndag 23 april 2012

?

Loggar in på datorn för att göra ett nytt inlägg på bloggen men känner mig helt vilse. Vad konstigt allt ser ut! Varför har man stökat till det hela när allt var så bra?? Jag gör ju oftast inläggen via mobilen annars...

Natten har varit ett helvete. Anton hostar så att lungorna är påväg upp. Tjockt gult snor i ena näsan. Han fick sova i vagnen med en kudde. Sen bullade jag in en filt under framhjulet så att det blev en perfekt lutning. Så sov han i säkert 3 timmar sen började helvetet igen.... han hostar så hårt och rossligt och man märker att han har hont utav hostan då han börjar gråta.

Tog tempen i natt och den visade 39,4 så i med alvedon.

Jag ska hänga på telefonen här nu när vårdcentralen öppnar så att vi får en tid. Jag är verkligen mer DÖD än levande idag. Jag som har så mycket jag vill pyssla, fixa, baka, städa, tvätta..... hmm en tvätt orkar jag nog putta in....

Dopet närmar sig med stormsteg och jag förstår inte hur vi ska hinna allt. Vill köpa en fin tygbit och ha som duk, köpa lite spetsband och dekorera med...

Som tur är så fixar min mamma med dopklänningen så den behöver jag inte tänka på. Men vad ska jag själv ha på mig? Måste rota i kartonger efter mina skor. Sen måste jag nog köpa en ny klänning.... Alicia växer så jag vet inte om hon kommer i sin finklänning. Hon har inga finskor. De skor hon idag äger är ett par foppa tofflor, stövlar, allväder stövlar och vinter kängor... så det måste fixas.... sen baka och fixa med maten... ja ni hör att jag har att göra.

Nu till något roligare... UTVECKLING!! Anton kan nu sen i helgen snurra ett helt varv. Så duktig. Ena stunden ligger han på mage och andra på rygg..

Så roligt att jämföra barnen. Alicia hade vid denna tid 2 tänder och hoppade i sin hoppgunga och började använda sin gåstol. Däremot började hon lite smått äta lite palsternacka osv.

Anton har inga tänder, har aldrig provat hoppgunga eller gåstol men äter å andra sidan hur mycket mat som helst.
Mat.
Ammar på natten ca 2 ggr.
Frukost 7-8, En portion gröt
kl.10 ammar
kl.12 lunch en hel liten burk eller halv stor och frukt på det. Katrinplommom kör vi mycket med för magen
Sen amma någon gång
17-18 middag samma som lunch
20 ammar

Känns som om vi har börjat få in alla matrutiner. Har introducerat flaska med vatten och Anton tycker att det är jätte spännande.

Känns som om ammningen är mest aktuell på kväll och natt ..... (men självklart ammar han på dagen med..)

Nepp vårdcentralen och sen försöka sova lite.... god luck då det kommer elektriker och hantverkare som idag ÄNTLIGEN ska lägga golvet där uppe. De blir klara kanske idag annars i morgon!! WEEEHOOO

Så bli så skönt att slippa ha 450kg golv i hallen, dörrar på matbordet och stora rullar med skum som ska vara under golven.... som ni hör har vi grejer lite överallt. Alla tvättade lakan och handdukar på en stol i köket (för att jag inte kommer in i byrån pga 450kg golv som ligger så att man inte kan öppna lådorna.....


Alicia när hon var ca. 5 månader (Måste erkänna att de är så lika till utseendet. Det som skiljer är att Alicia hade dryga 1 stl större i kläder vägde 8,6 kg när Anton väger ca 1kg mindre...)

Långt inlägg... kanske blir ett till under dagen om jag har tråkigt....

1 kommentar:

Om Emelie sa...

Oj, ja du det är ett projekt detta med namngivning/dop... Vilket datum ska ni ha det?

kram kram