onsdag 11 april 2012

Anton & utveckling

Ja Anton har blivit ett riktigt nöjt barn på dagarna. Han är så glad hela tiden. Kvällarna är en annan melodi....

Han är rätt seg i utvecklingen. han är 5 månader och 2 veckor och har fortfarande inte vänt sig. Han ligger på sidan och det ser ut som vilken sekund som helst så vänder han men icke sa nicke. Vår lilla Anton är lat. Han har hållt på såhär i ca. 2-3 veckor utan att han har tippat över.

I förrgår vägde vi honom här hemma. Han har inte gått upp något på 2 veckor. Kan bero på förkylningen.

Tycker att det är jättesvårt det här med övergågen till mat. Han älskar gröt! Och äter med glädje alla burkar som är smakportionsburkar (potatis, majs, morot och palsternacka) i Söndags provade jag att ge en Hipp burk med brockoli, ris och potatis. Han visade tydligt att det INTE var gott hehe..... I vanliga fall gapar han stort men nu knep han ihop med munnen samt att han fick rysningar och kväljningar utav maten.

Men hur gör man med vätska. När kan man börja ge vatten i pipmugg till maten eller på sked?

På måndag tänker jag gå på drop in väg och mät på BVC eftersom han låg efter i längd för att se om han har gjort något ryck......

Idag är det egentligen baby sim men då Anton fortfarande är hostig så känns det som om vi skiter i det idag.

Blir en lugn dag hemma.

2 kommentarer:

Om Emelie sa...

Ja, jag tyckte också det var krångligt med övergången till mat. Hur mycket ska jag ge? När kan jag byta ut ett mål? Får hon i sig tillräckligt?

Vatten tror jag började med rätt snabbt.

Kram!

Frida N sa...

Hej!

Om han fortfarande ammas behöver han ingen annan vätska.

I övrigt är det samma som med välling. Sex månader.

(Fast du kan koka vattnet först och låta det svalna och sen ge.)

Kram!