torsdag 16 februari 2012

sjukstuga

Ja mina planer sprack. 20 minuter innan jag skulle gå till mamma promenaden igår så ringde dagis. Helt plötsligt hade Alicia blivit blek och kännts jätte varm. Hon orkade inte gå så jag fick ta med mig Anton och ta bilen de få 100 meter som vi har till dagis.

När vi kommer hem så har Alicia 39,5 grader. Så igår körde vi med Alvedon men det hjälpte inte så vi kompliterade med ipren och febern gick ner till 38,5 som lägst under hela dygnet.

I morse vaknade Alicia med 38,9 så det är en ganska hög feber som verkar vara ihärdig. Lite jobbigt då Alicia har kommit på att det inte alls är roligt att mamma stoppar en termometer i rumpan för att sen stoppa in en tablett samma väg. Varför tablett? Jo hon spydde ju självklart upp Alvedonet den första dosen vi gav.... men idag har jag gett flytande och det har funkat bra.

Om febern är lika i morgon så blir det att gå till läkaren. Hon är rellativt pigg vilket är jobbigt då hon är extra gnällig. Sen kräver Anton sitt så det finns inte mycket utrymme till att göra annat. (undantag nu när hon sitter och ritar lite) Ja igår han jag inte ens äta lunch så jag kokade 2 ägg och tog ett mellan varven ståendes puh!

Hoppas bara att Anton inte åker på denna skit.

Inga kommentarer: