söndag 10 maj 2015

För jag har fyllt år

Yes i fredags var det min dag men vi firade i lördags ist med BBQ här hemma. I år höll jag det litet. Familjen och en vän. Det låter som 5 pers men jag har gandka så stor familj så vi var 11 pers (då var minsta brorsan inte med).

Jag fick faktiskt bara bra saker i år.  2 solstolar, super fina örhängen, en stekpanna, en smothie maker, aktivitetsarmband. En middag på stan. Jag blev verkligen glad. Vet ni? Jag har inte fotat kalaset. Känns knäppt att inte lägga upp bilder från sitt firande. Men strålande sol och god mat.

Helgen avslutades med 2 timmars jobb idag. Har så mycket att göra så räknar med en lång dag i morgon.

Sedan jag kan minnas har min mormor kommit med blommor från sin trädgård på min födelsedag. Hon finns ju inte här längre men min mamma för traditionen vidare och tar med de blommor som kommit upp från mormors tomt. Om jag sks vara ärlig så är det den bästa presenten av de alla. Känns som om mormor är med på något vis. Blir ledsen över att hon inte kan vara med längre. Hon älskade verkligen fester.

1 kommentar:

Om Emelie sa...

GRATTIS i efterskott! Låter som en härlig dag.

kram