fredag 20 februari 2015

För vi har åkt båt och snorklat med barnen

Inga problem att resa med barnen och snorkla i Thailand. De som har turerna är så hjälpsamma. Vi har varit 5 dagar på Koh Tao och Koh nang youn (tror jag det stavas) paradisön som jag kallar den. En av de absolut vackraste platser jag varit på.

Flytväst till barnen och i med en livboj så var vi alla 4 i vattnet och snorklade. Ja 3 åringen badade såklart. Alicia är en hejare på att hålla andan. Så hon snorklade med simglajor och itan snorkel. Vi såg en massa firrar och rev. Lite läskigt dock att behöva klättre över 3 båtar innan vi kom på vår båt för snorkelturen.

Kan rekomendera att ta långsamma båten till och från Koh Tao. Vi tog den dit. Hem tog vi katamaranen Longprayah som går snabbare och jävlar vad vi studsade fram. Anton spydde 2 ggr och Alicia en gång av åksjuka. Jag var nära trots en superbra åksjuketablett. Patrik rätt oberörd. Sen när man bor på Koh Tao så tar man en liten Taxi båt (longtail) ut till Kih Nang Youn

Bra boende så kan jag rekomendera deluxrum på Simple Life. Bra läge, pool och jätte fina rum till bra pris. Det var andra gången för mig på Koh Tao.

Inga kommentarer: