tisdag 1 juli 2014

För jag tror jag börjar se ljuset

Läkaren ringde precis. Han berättade att ett av mina prov visar på att jag bär på en bakterie som heter Moraxella. Det är inget man blir sjuk av egentligen men nu har jag blivit det och då har man svårt för att bli frisk. Jo jag tackar!! Inne på min 4:e vecka som sjuk! Men skönt att veta vad det är och att jag ska få en ny pencillinkur mot denna lilla bacillusk. Mindre roligt var att läkaren sa att just denna pencillin kan man lätt få magkramper av. GULP!! Och om jag får det skulle jag dosera tätare och mindre ist. Så nu hoppas jag att det vänder. Anton är ju också sjuk. Dagisbakerie ja..... undrar om inte han också har Moraxella.... kanske haft det länge... han har ju också haft feber och slemhosta.

Om nu mannen kan komma hem i tid så ska jag åka och köpa 10st Körsbärsräkor..... lite orolig dock att de kommer bli mat på en gång åt botiorna som jag har.... det återstår att se. Bra städare i akvariet iaf.

Inga kommentarer: