söndag 22 december 2013

För vinnaren är.......

Hej alla som var med och tävlade om ett presentkort på blomsterlandet!

I Fredags hade jag en kompis över som hjälpte mig att gå igenom bidragen. Jag ville ha ett till öga och se om vi tänkte lika. Både jag och min kompis fastnade för Elins bidrag. Vi håller med om att julen handlar om att dela med sig!

GRATTIS ELIN!!

Elin vann med detta julpyssel och motivation.

När vintern kommer brukar jag göra frö"bollar" till fåglarna. De blir snyggare än de man köper och fåglarna får mat. Ja julen handlar ju om att dela med sig, så det här känns som ett sjysst julpyssel :)

Man fyller helt enkelt en form (en liten PET-flaska med avklippt topp går bra). För att kunna hänga upp "bollen": Stick ned en tjock tråd som ska räcka hela vägen ned till flaskans botten. Ett tjockt hampasnöre är snyggt och tåligt.

Fyll flaskan med fågelfrön. Smält kokosolja och häll ned i flaskan över fröna. När oljan stelnat så är det bara att ta bort formen, hänga ut mästerverket i trädgården och vänta på att se fåglarna flockas.

Varför jag hoppas presentkortet? Jo jag utbildar mig till florist, vilket innebär massor av idéer och knapp inkomst. Drömmer om vinterplanteringar, sirliga vaser och amaryllisar hängande upp och ned i fönstret. Presentkortet skulle alltså komma till fantastisk nytta :)

Jag mailar dig Elin.

Tack alla som var med och tävlade!

Inga kommentarer: