onsdag 14 november 2012

Dålig sömn

Igår kväll var jag hos min vän Joanna på Lidingö. Alltid lite smånervös över att jag ska hitta genom stan men det gick bra..... Joanna har alltid så fint hemma hos sig. Alltid ordning och redan och fina saker och mysfaktorn är hög. Tända ljus överallt! Maten fantastisk god. Jag blir bortskämd. Får inte göra något..... underbart! Kommer hem med ny inspiration. Om ändå plånboken kunde vara tjockare!

Ordning och reda kostar ju inget..... eller jo vänta det kostar tid. Tid är något jag önskar att jag också hade mer utav. Men någon dag...... Jag lever samtidigt i en konflikt med mig själv. Den ena Veronica vill ha ordning och reda medan den andra Veronica tycker att det är lite mysigt med saker och ting. Att det är trevligt att man kan se att någon bor här..... att det inte är "magasinsnyggt"

Sömnen ja....... jo då kom jag hem sent igår.... vid 23 tiden och när jag kommer hem vem vaknar då? Jo Anton.... helt orolig och vill inte riktigt komma till ro.... nattar honom och kollar nästa gång på klockan.... OJ!! 1.20 shit... jaja.... lite sovmorgon i morgon tänker jag genast då. Barnen tänker annorlunda och vaknar 4.40 båda två dessutom..... jaja ..... stor kopp kaffe och bit ihop.... kör på.....  Jobbade 10 timmar igår så jag kommer nog flexa lite idag....

En annan sak.... vi får hem en massa leksakskataloger och Alicia är helt till sig! Hon kryssar för det hon önskar sig i tron om att katalogerna kommer från Tomten.,... att hon ska kryssa för så att tomten vet vad hon önskar sig..... Det västa är att det är kryss i hela katalogen. Spelar ingen roll att man säger till henne att max 5 kryss i varje tidning annar blir tomten förvirrad....

Får man börja julpynta nu? Jag längtar!! Vill sätta upp granen nu (ja vi har plast...) det blir så mysigt sken av all belysning....  ska nog börja lite lätt med stakar i fönstren och någon utomhusslinga...

I måndags var vi på asatma utredning för Anton så nu går båda barnen på inhalation av kortison.... känns sådär men samtidigt skönt att det äntligen utreds. Förkylningsastma troligen på Anton. Han har inhalerats i 2 dagar och är så hes nu. Bieffekt som kan bli.... trots att vi försöker skölja munnen... men hur gör man det på en 1 åring som inte vill?

Detta var dagens uppsats och tankar...

Inga kommentarer: